Hampesaft er den eneste mad, der naturligt indeholder en ernæringsmæssig kilde til CBD. Kama Hamp juice er en fødevare fyldt med essentielle mineraler og vitaminer, der hurtigt kommer ind i blodbanen og giver en intens ernæringsmæssig fordel.

Vitaminer
Vitaminer er komplekse kemiske stoffer, der hovedsageligt findes i mad. De gør det muligt for kroppen at nedbryde og bruge de grundlæggende elementer i mad, proteiner, kulhydrater og fedt. Visse vitaminer er også involveret i produktion af blodlegemer, hormoner, genetisk materiale og kemikalier i dit nervesystem. I modsætning til kulhydrater, proteiner og fedt giver vitaminer og mineraler ikke kalorier. Imidlertid hjælper de kroppen med at bruge energien fra mad.

Mineraler
Mineraler er kemiske elementer, der er involveret i forskellige processer i din krop. De hjælper med at regulere cellefunktion og tjene som byggesten til dine celler og organer. En varieret diæt skal levere alle de mineraler, du har brug for. I modsætning til vitaminer forringes mineraler ikke under opbevaring eller madlavning. Større mineraler – dem der er behov for i større mængder – inkluderer calcium, fosfor, magnesium, natrium, kalium og chlorid. Derudover har din krop brug for mindre mængder krom, kobber, jod, jern, mangan, molybdæn, selen og zink for normal vækst og sundhed.

Calcium
Calcium spiller en meget vigtig rolle i mange kropsfunktioner. Det hjælper med at opbygge stærkere, tættere knogler og holder knoglerne sunde senere i livet. Det hjælper også med elektriciteten i nerverne og med muskelsammentrækning. I hjertet er calcium det mineral, der spiller en nøglerolle i at få hjertet til at trække sig sammen. 99% af calcium i kroppen opbevares i knogler og tænder.

Kalium
Diæt med højt kaliumindhold er forbundet med forbedret blodtrykskontrol. På grund af disse vigtige fordele lægger terapeutiske diæt, der sigter mod at forbedre blodtrykskontrollen, ofte primært fokus på at øge kalium fra fødevarer.

Zink
Zink er et essentielt mineral, der findes i hver celle. Det stimulerer aktiviteten af ​​100’ere enzymer.

Vitamin B6
Vitamin B6 hjælper med fødevareassimilering og protein- og fedtmetabolisme, især i metabolismen af ​​essentielle fedtsyrer. Det aktiverer enzymer og enzymsystemer. Vitamin B6 hjælper med sund funktion af nervesystemet og hjernen. Det er vigtigt for den normale reproduktive proces og sunde graviditeter. Bidrager til forebyggelse af tandforfald. Vitamin B6 regulerer balancen mellem natrium og kalium i kroppen, hvilket er meget vigtigt for den normale kropsfunktion. er også påkrævet til absorption af vitamin B12 og til produktion af magnesium.

Vitamin B12
Mængden af ​​vitamin B12, som kroppen ikke straks har brug for, opbevares i leveren, som er i stand til at opbevare relativt store mængder af næringsstoffet. Ligesom vitamin B6 er vitamin B12 afgørende for produktion og regenerering af røde blodlegemer. Dette vitamin udskilles også i modermælk til brug af babyer. Det er også nødvendigt for, at centralnervesystemet fungerer korrekt. Det forbedrer koncentration, hukommelse og balance og lindrer irritabilitet. Vitamin B12 er nødvendigt for korrekt anvendelse af fedtstoffer, kulhydrater og proteiner til bodybuilding. Det fremmer vækst og øger appetitten hos børn. Dette vitamin er også involveret i de mest vitale metaboliske og enzymatiske processer, herunder metabolismen af ​​folinsyre.

Vitamin B1 Thiamin
Vitamin B1 eller thiamin, som det mere almindeligt omtales nu, er et af de vigtigste medlemmer af B-gruppen af ​​vitaminer. Thiamin B1 fremmer vækst, beskytter hjertemusklen B1 letter kroppens evne til at omdanne kulhydrat til glukose [sukker], som giver energi, stimulerer hjernens handling. Det spiller en vigtig rolle i normal nervesystems funktion. Det hjælper fordøjelsen, især af kulhydrater. Den milde vanddrivende virkning: det øger urindannelsen. Det forbedrer peristaltikken. Det hjælper også med at opretholde et normalt antal røde blodlegemer, forbedrer cirkulationen og fremmer sund hud. Det reducerer også træthed, øger udholdenhed. Ligesom andre vitaminer i B-kompleksgruppen er den mere potent, når den kombineres med andre B-vitaminer i stedet for at blive brugt separat.

Vitamin B2 Riboflavin
Vitamin B2 eller Riboflavin er det andet medlem af B-kompleksgruppen. Det er vigtigt for vækst og generel sundhed. Det fungerer som en del af en gruppe enzymer, som er involveret i metabolismen af ​​kulhydrater, fedt og proteiner. Det er involveret i en række kemiske reaktioner i kroppen og er derfor vigtigt for normal vævsvedligeholdelse. Riboflavin hjælper med fordøjelsen og hjælper med nervesystemets funktion. Det fremmer en sund hud, negle og hår og styrker slimhinden i munden, læberne og tungen. Riboflavinhjælpemidler spiller også en vigtig rolle i sundheden for øjnene og lindrer øjnene. En rigelig smidig vitamin B2 giver styrke og hjælper med at bevare ungdommens udseende og følelse. B2 er afgørende for kroppens evne til at bruge ilt og metabolismen af ​​aminosyrer, fedtsyrer og kulhydrater. Har en vigtig funktion i dannelse af røde blodlegemer og respiration af celler.

A-vitamin og betacaroten
Beta-caroten, som findes i planter, er en processor af vitamin A. Kroppen omdanner Beta-caroten til vitamin A. Planter kan indeholde mørkt farvede pigmenter kaldet pro-vitamin A, som er carotenoider, der kan omdannes til vitamin A.

Betakaroten er et pro-vitamin A-carotenoid, der omdannes mere effektivt til retinal end andre carotenoider. A-vitamin spiller en nøglerolle i reproduktion, knoglevækst, syn, celledeling og celledifferentiering, som er udviklingen af ​​cellen til dens endelige funktion. Det hjælper med at opretholde overfladeforingen i øjnene og luftvejene, urinvejene og tarmkanalen.

Vitamin E
E-vitamin beskytter A-vitamin og essentielle fedtsyrer mod oxidation i kroppens celler og forhindrer nedbrydning af kropsvæv.

Omega 3
Omega 3 er vigtige for hjernen, der påvirker adfærd og kognitiv funktion og er især nødvendige under fosterudvikling.

Forbedre arteriesundheden.
Forbedre kolesterol.
Forbedre fælles sundhed.
Forbedre knoglesundheden.
Forbedre mental sundhed.
Forbedre hudens sundhed.
Forbedre tarmens sundhed.
Forbedre lungesundheden.
Forbedre menstruationssundheden.
Omega 6
Du skal spise cirka dobbelt så meget omega-6 som omega-3, så dit forhold mellem omega-6 og omega-3 er 2: 1, men i dagens verden er det ikke ualmindeligt, at de fleste faktisk får 15 gange mere omega-6 end omega-3.

De bedste kilder til omega-6 er frø, nødder og korn og grønne bladgrøntsager som salat, broccoli, purslane, grønkål og hamp og i visse rå vegetabilske olier.

Magnesium
Magnesium er et vigtigt middel til transmission af nerveimpulser og muskelsammentrækning. Det kræves af din krop at omdanne blodsukkeret, der er lagret som glykogen i din lever, til energi. Det hjælper også med knogleopbygning og hjælper din krops evne til at håndtere fysisk og følelsesmæssig stress.

Selen
Selen er et essentielt spormineral i den menneskelige krop. Næringsstofferne beskytter cellerne mod virkningerne af frie radikaler, der produceres under normal iltmetabolisme.

Jern
For at metabolisere jern i din krop har du brug for kobber, cobalt, mangan og vitamin C. Til gengæld kræves jern for at metabolisere familien af ​​B-gruppen vitaminer. Jern er vigtigt for vækst. Jern er essentielt til fremstilling af myoglobin, det røde pigment i musklerne. Det er også en komponent i det iltbærende protein hæmoglobin.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *